The Propensity to Patent in Oligopolistic Markets

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Zitierfähiger Link (URI): http://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:bsz:21-opus-42006
http://hdl.handle.net/10900/47668
Dokumentart: Arbeitspapier
Erscheinungsdatum: 2009
Originalveröffentlichung: Tübinger Diskussionsbeiträge der Wirtschaftswissenschaftlichen Fakultät ; 323
Sprache: Englisch
Fakultät: 6 Wirtschafts- und Sozialwissenschaftliche Fakultät
Fachbereich: Wirtschaftswissenschaften
DDC-Klassifikation: 330 - Wirtschaft
Schlagworte: Patenterteilung
Freie Schlagwörter:
Patenting decision , Secrecy , Disclosure requirement , Patent breadth , Horizontal product differentiation , Circular city
Lizenz: http://tobias-lib.uni-tuebingen.de/doku/lic_ohne_pod.php?la=de http://tobias-lib.uni-tuebingen.de/doku/lic_ohne_pod.php?la=en
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Abstract:

We analyze the strategic protection decision of an innovator between a patent and secrecy in a setting with horizontally differentiated products. By introducing the patenting decision into the well known circular city model, the impact of the disclosure requirement linked to a patent application as well as the problem of legally inventing around a patent can be taken into account. Asymmetry in the circular market leads to a consumer migration effect. We find that secrecy may be the innovator’s profit maximizing strategy whenever the mandatory disclosure of information enhances the market entry of competitors.

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