Intrafirm Conflicts and Interfirm Competition

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Zitierfähiger Link (URI): http://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:bsz:21-opus-57360
http://hdl.handle.net/10900/47864
Dokumentart: Arbeitspapier
Erscheinungsdatum: 2011
Originalveröffentlichung: University of Tübingen Working Papers in Economics and Finance ; 14
Sprache: Englisch
Fakultät: 6 Wirtschafts- und Sozialwissenschaftliche Fakultät
Fachbereich: Wirtschaftswissenschaften
DDC-Klassifikation: 330 - Wirtschaft
Schlagworte: Interner Wettbewerb
Freie Schlagwörter:
Agency theory , Strategic interfirm competition , Revenue sharing
Lizenz: http://tobias-lib.uni-tuebingen.de/doku/lic_ohne_pod.php?la=de http://tobias-lib.uni-tuebingen.de/doku/lic_ohne_pod.php?la=en
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Abstract:

We study strategic interfirm competition allowing for internal conflicts in each seller firm. Intrafirm conflicts are captured by a multi-agent framework with principals implementing a revenue sharing scheme. For a given number of agents, interfirm competition leads to a higher revenue share for the agents, higher equilibrium effort levels and higher agent utility, but lower profits for the firms. The winners from antitrust policy are thus not only the consumers but also the agents employed by the competing firms.

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