Chapter 11 - Education for Sustainable Development as a Challenge for Teacher Education: Implementation at the University of Tübingen

DSpace Repositorium (Manakin basiert)


Dateien:

Zitierfähiger Link (URI): http://hdl.handle.net/10900/135028
http://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:bsz:21-dspace-1350286
http://dx.doi.org/10.15496/publikation-76379
Dokumentart: Teil eines Buches
Erscheinungsdatum: 2023-03
Sprache: Englisch
Fakultät: 8 Zentrale, interfakultäre und fakultätsübergreifende Einrichtungen
Fachbereich: Erziehungswissenschaft
DDC-Klassifikation: 370 - Erziehung, Schul- und Bildungswesen
Lizenz: https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/legalcode.de
Zur Langanzeige

Abstract:

This chapter focuses on Education for Sustainable Development (ESD) and its implementation in the education of academic high school (Gymnasium) teachers at the University of Tübingen in Germany. First, an overview is provided of ESD's political context and its implementation in Germany's teacher education, particularly in the state of Baden-Württemberg, where Tübingen is located. Then, the results of the analysis of ESD implementation and related concepts in teacher education at the University of Tübingen are presented.

Das Dokument erscheint in:

cc_by-nc-nd Solange nicht anders angezeigt, wird die Lizenz wie folgt beschrieben: cc_by-nc-nd