Women Count. Gender (In-)Equalities in the Human Capital Development in Asia, 1900-60

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Zitierfähiger Link (URI): http://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:bsz:21-opus-60402
http://hdl.handle.net/10900/47897
Dokumentart: Arbeitspapier
Erscheinungsdatum: 2012
Originalveröffentlichung: University of Tübingen Working Papers in Economics and Finance ; 29
Sprache: Englisch
Fakultät: 6 Wirtschafts- und Sozialwissenschaftliche Fakultät
Fachbereich: Wirtschaftswissenschaften
DDC-Klassifikation: 330 - Wirtschaft
Schlagworte: Humankapital , Asien , Bildung
Freie Schlagwörter:
Human capital , Age-heaping , Education , Gender inequality , Numeracy , Development , Asia
Lizenz: http://tobias-lib.uni-tuebingen.de/doku/lic_ohne_pod.php?la=de http://tobias-lib.uni-tuebingen.de/doku/lic_ohne_pod.php?la=en
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Abstract:

This paper traces the human capital development of 14 Asian countries for the period of 1900-60, using the age-heaping method. We place special emphasis on the gender gap in numeracy and its determinants. In particular, we test the validity of a ‘U-hypothesis of gender equality’, implying that gender equality in numeracy declines at initial stages of development and increases again with higher numeracy levels. The U-shaped pattern is strongly confirmed by our data.

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